תלמידי יהלו"ם במיזם למען היער

קוד ביער של תלמידי כתה ט'10 מדעית טכנולוגית בחט"ב יהלום 

מאמצים את יער קהילתי שוהם

 

תלמידי כיתה ט'10 כתה מדעית טכנולוגית בחטיבת הביניים יהלו"ם בשוהם פועלים במיזם חינוכי להעברת מידע למטיילים ביער שוהם, 

באמצעות קוד QR והכנת משחקים אפליקטיביים מבוססי מידע על האתרים ביער. 

מאמצים את יער שוהםשילוט בארקודים ל10 אתרים  

השותפים למיזם: 

תלמידי כתה ט'10 והמחנכת אירית ולדן- רוטשטיין 

רוני קינדרמן– נאמן יער שוהם 

רחל טנא- מובילת החדשנות היישובית  

גילי- רשות העתיקות 

ניתאי ונטע– הקרן הקיימת לישראל 

אורלי שיפמן– מטמיעת ומדריכת אופיס 365 

יעקב שקולניק- מומחה בכתיבת שלטים 

קראנו לקהילה הלומדת שלנו ״מאמצים את יער קהילתי שוהם״ לקהילה זו שותפים התלמידים, המחנכת, רוני קינדרמן, רחל טנא, אורלי מדריכת אופיס 365, מומחים מתחומים שונים ויעקב שקולניק שליווה את תהליך הכתיבה של התלמידים תוך הקניית כלים לעריכה ושכתוב של שלטי המידע.  

המטרה: 

חברנו כולנו יחד למיזם אימוץ היער במטרה להנגיש את היער לקהילת שוהם בכמה היבטים- 
לחבר את קהילת שוהם ליער מוך תחושת שייכות ומעורבות פעילה לשמירה על היער, לאפשר מידע רחב ומגוון על כל אחד מעשרת האתרים באמצעות שילוט דיגיטלי, לבנות אפליקציות משחק כמו "חפש את המטמון ביער" שיהיו מבוססות על המידע שבשילוט הדיגיטלי למשחק ולהנאת המבקרים ביער.  

שיתוף מומחים מהקהילה ומחוצה לה.

תוצרים אילו הוכנו ע"י התלמידים בצוותים תוך פעילות חקר מעמיקה שלוותה ע״י מומחים מהקק"ל, מרשות העתיקות, נאמני שוהם, מנחה לכתיבת שלטים ועוד מומחים מהקהילה ובליווי והדרכה של רוני קינדרמן ורחל טנא.

הטכנולוגיה המלווה- מיקרוסופט אופיס- TEAMS365 

הלמידה השיתופית מתקיימת באפליקציית teams באופיס,
מערכת אותה אנו מטמיעים יישובית בכל מוסדות החינוך בשוהם.  
המיזם נעשה גם בשיתוף עם חברת מיקרוסופט. 

מדובר במיזם חדשני, עדכני ורלוונטי בתהליך הלמידה השיתופית שבו בסביבה ידידותית ונוחה עם מגוון גדול של כלים לעריכה להעלאת חומרים ולשיתוף בידע  
כבר עכשיו בקהילה הווירטואלית יש את כל חברי הקבוצה כל חומרי הסיור וההכנה, צוותים לפי עשרת הנושאים, סרטונים, מחברת שיתופית ועוד… 

 

שם קוד: יערהמידע הדיגיטלי שמועבר בבארקודים.

תלמידי כיתה ט'10 בחטיבת הביניים יהלו"ם בשוהם נערכים למיזם חינוכי להעברת מידע למטיילים ביער שוהם, באמצעות קוד QR והכנת משחקים אפליקטיביים מבוססי מידע על האתרים ביער.

בתאריך 7/2/20 תתקיים פעילות לקהילה ביער שוהם בה תלמידי הכתה ישיקו את האפליקציה ויפעילו את הקהילה במשחק חפש את המטמון ביער הנשען על המידע שכתבו על עשרת האתרים ביער.

שם קוד- יער קהילתי שוהם

תלמידי כיתה ט'10 משוהם השיקו אפליקציית משחק ביער שוהם, מבוססת על קודי QR שכתבו על אתרים ביער

תלמידי כיתה ט'10 בחט"ב יהלו"ם בשוהם, השיקו בט"ו בשבט אפליקציית משחק ביער שוהם. המשחק בסגנון "מחפשים את המטמון", באמצעות סריקת קוד QR ב-10 אתרים מרכזיים ביער.

בשנתיים האחרונות שקדו התלמידים על כתיבת המידע שהוזן לקודי ה-QR באתרים הללו, והודות לשיתוף פעולה עם אפליקציית HIT של המכון הטכנולוגי בחולון, הפך המידע למשחק אפליקטיבי של חידות, מבוססות ידע ומיקום ביער.

רחל טנא, מובילת החדשנות היישובית במועצת שוהם: "מדובר בפרויקט חינוכי וטכנולוגי, שאפשר לתלמידים להתנסות באיסוף מידע, כתיבת תוכן ועריכה לשונית, לצד מיומנויות אורייניות וטכנולוגיות. התלמידים השיקו את המשחק באירוע ט"ו בשבט בשוהם, ומשפחות מהיישוב יחד עם תלמידי ט'10 התנסו לראשונה במשחק".

רוני קינדרמן מאגף איכות הסביבה במועצת שוהם ציין שהפרויקט נכלל במגוון התכניות שמבצעות מועצת שוהם בשיתופי פעולה בין אגף החינוך לאיכות הסביבה וקק"ל, ומטרתן הנגשת היער לקהילת שוהם: "כל מבקרי היער יוכלו ליהנות מהמידע הרב שיוכלו לסרוק מהשילוט שהוצב באתרים השונים ולשחק באופן חופשי במשחק באמצעות הטלפון החכם. האתרים בהם הוצבו קודי QR הם בית הבד והגת העתיקים, שביל הבוסתנים, בורות המים, גבעת הספלולים, כנסיית בכחוס הקדוש, פסיפס מידבא ועוד".

ראש מועצת שוהם, איתן פטיגרו: "מדובר ביוזמה שיש בה חשיבות חינוכית לתלמידים ולכל המבקרים ביער שלנו. הטלפון החכם הפך כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מחיינו, ואני שמח על כך שהתלמידים שלנו מעניקים לנו באמצעותו תוכן משמעותי והזדמנות להיכרות מעמיקה יותר עם אתרי הטבע והארכיאולוגיה ברחבי יער שוהם. אני מזמין את מבקרי היער להוריד את האפליקציה ולשחק עם המשפחה".

 
 
הגדרות כלליות כניסה למערכת