מערכת החינוך- תכנית האגף לשנה"ל תשפ"א

תכנית אגף החינוך תשפ"א

יוזמות חינוכיות

  • פיתוח ייחודיות בבתיה"ס היסודיים: "צוקים", "קשת – אבן-חן משלב" ו"דמוקרטי–שחף".
  • גיבוש תכנית חינוכית חברתית–בבי"ס "ניצנים" לקליטת תלמידי שכונת "הדרים".
  • מצטיין ראש המועצה – עידוד תלמידים להצטיינות חברתית – ערכית ולימודית על רצף הגילאים וחלוקת אות ראש המועצה לתלמידים המצטיינים.
  • הצמחת בי"ס שש- שנתי ברוח הפרוגרסיביות המקדם תפיסות פדגוגיות עדכניות ומקיים למידה רב- תחומית.

 התאמות בינוי ושדרוג מרחבי למידה

  • בינוי ופיתוח מרחב חדשני בבי"ס "ניצנים" שייתן מענה לאכלוס שכונת "הדרים".
  • פתיחת 4 גני- ילדים בשכונת "הדרים".
  • פתיחת בי"ס "שחף – דמוקרטי" במבנה החדש.
  • פיתוח מרכז יישובי מדעי – טכנולוגי.
  • העברת "מרכז רבדים" למתחם חדש ומותאם.

תכניות ייחודיות גני ילדים תשפ"א

 חינוך סביבתי מקיים- חינוך מודע סביבה- טיפוח החצר הלימודית ,פיתוח מרחבים מגוונים בגן ובחצר המאפשרים אורח חיים מקיים, ביקור בחווה האקולוגית במודיעין-"חוה ואדם".(פיילוט במספר גנים).

גנים מתוקשבים- קידום החינוך הטכנולוגי בגן- גני החובה מחוברים לאינטרנט ומצוידים באמצעים דיגיטליים. הילדים עובדים באמצעות תכניות אינטרנטיות-גוגלה, גינג'ים.

רכישת מחשבים ניידים לגננות גני החובה וחינוך מיוחד (לא כולל חט"צ), הצטיידות מקרנים למספר גנים גילאי 3-4.

השתלמות לצוותי חינוך –גננות וסייעות בתוכנות אינטרנטיות שונות.

תכנית העשרה: אנגלית בגני החובה- המשך תכנית שנה שנייה בגנים –לימוד השפה בצורה חווייתית באמצעות משחקים באנגלית, תנועה ומוזיקה הילדים נחשפים לשפה המדוברת.

המחלקה לתלמידים  עם  צרכים  מיוחדים

 מדיניות האגף  הינה שילוב מקסימלי ואיכותי  של  תלמידים  בעלי  צרכים  מיוחדים  במסגרות של  החינוך  הרגיל,  הן  בשילוב יחידני  והן  בכיתות מיוחדות בתוך  בי"ס רגילים, תוך מתן דגש לשילובם במסגרות החינוך המיוחד בישוב ובקהילה .

כפועל יוצא מכך אנו פועלים  לפתיחת כיתות /גן חינוך  מיוחד ביישוב ,  ובניית תכניות התערבות אישיות המותאמות לכל תלמיד ותלמיד מתוך רצון לתת מענה מיטבי לצרכיו.

המחלקה תפעל ליישום מיטבי של תיקון 11 לחוק חינוך מיוחד.

המחלקה תמשיך  לטפח את ההון  האנושי, לדאוג לשיבוץ  התלמידים  במסגרות  החינוך  המיוחד ומעקב לאחר תפקודם  בביה"ס השונים.

הפעלת  מערך  הסעות תקין,  כל  זאת בהתאם  לנהלי  משרד החינוך.

יעדים  מרכזיים  לשנת תשפ"א

ליווי שילוב התלמידים עם צרכים מיוחדים במסגרות החינוך המותאמות. במהלך לימודיהם ולקראת סיום לימודיהם.

 שיפור תשתיות תומכות לתלמידים  עם  צרכים  מיוחדים  על  מנת  מתן  מענה לצרכים  בתחום  הרגשי והחינוכי (הצטיידות,  חדרי הכלה, חדרי טיפולים).

יישום המלצות בתחום הנגשה לתלמידים הזקוקים  לכך  בהתאם  לתקנות החדשות ( טכנולוגית, טיולים, אקוסטית וכו')  

בנייה ופיתוח מודלים למערכות  מידע, התייעצות ותמיכה רחבים  להורים  לתלמידים  עם  צרכים  מיוחדים  בשיתוף מתי"א, שפ"ח ומחלקת הרווחה.

המשך פיתוח מקצועי  של  סייעות אישיות(חונכות)\כיתתיות\רפואיות.

פיתוח ויישום יוזמות חינוכיות המותאמות לצורכי התלמידים. (גינת ירק, חטיבת ביניים יהלו"ם כיתת תקשורת).

תכנית עבודה שרות פסיכולוגי חינוכי-  תשפ"א

שפ"ח שוהם יקיים בשנת 2021 שגרת עבודה בצל הקורונה, שיתבטא בהיבטים הבאים:

 
       

תמיכה בקהילת ההורים והתלמידים, בהתמודדות עם ההיבט הנפשי של המשבר העולמי, באמצעות עבודה פרטנית ועבודה קבוצתית מרחוק.

       

תמיכה בצוותי החינוך: מנהלים, מורים, גננות וסייעות המתמודדים עם חינוך במציאות משתנה ובתנאי אי וודאות וסיכון אישי

– באמצעות מפגשים אישיים, קיום מליאות בחדרי המורים וקידום מרחבי הכלה לקבוצות מורים.

 
       

סדנאות להורים המתמודדים עם מצבים ייחודיים, המקשים באופן משמעותי על ההתמודדות עם משבר הקורונה

 

(הורים לתלמידים בבידוד מתמשך, הורים בחינוך המיוחד וכדו').

   
       

צמיחה מתוך משבר: מעורבות השפ"ח בחשיבה המתמשכת של מובילים חינוכיים בשאלה החשובה מכל –

 

           כיצד להפוך את המשבר להזדמנות לשינוי בשדה הפסיכו-חינוכי.

   
       

הכשרת צוות השפ"ח בהטמעת טיפול בזום ובפיתוח כלים מותאמים לעבודה פסיכולוגית מותאמת מצב.

 
       

  

 נושאים נוספים לקידום:

      
       

מימוש הרפורמה בחינוך המיוחד בשנתה הראשונה.

    
       

בעקבות האונס באילת – נושא המיניות הבריאה לעומת זו הפתולוגית, דורש העלאת מודעות והקניית כלי עבודה לצוותי החינוך.

       

יעדים פנימיים:

      

גיוס פסיכולוג/ית נוספת (למול היציאה לגמלאות של ברכה קבלי).

   
       

המשך פיתוח מקצועי של צוות השפ"ח – סיום התמחות (4 פסיכולוגיות), בתהליך הסמכה להדרכה (4 פסיכולוגיות).

       

חיזוק פעילות השפ"מ כך שתהייה הלימה לצורכי השטח.

    
        

שירות פסיכולוגי

תקציב 2019

תקציב 2019

תקציב 2020

תקציב 2020

תקציב 2021

משכורת כוללת

2,145

2,123

   

משכורת כולל – שפ"ם

127

127

200

 

הערכת הכנסות לשנת 2020 – 153,000 ירידה על רקע קורונה וחופשות לידה

חימום מים וניקיון

48

41

   

הוצאות תקשורת

6

3

   

מיכון

9

9

12

12+5

תמיכה שנתית + אחסון תוכנה – 880,9 ₪ + טעינת תלמידים 2,050 סה"כ 11,930 + 5,000 פיתוח

כלים ומכשירים וציוד

25

25

20

20

ביטוח שנתי "תמי 4" (700), 5 סורקים (1,100 סה"כ 5,500 משחקים (2000),מקרר (2,000) מזגן, סורגים

עב' קבלנית – סדנאות

10

10

20

20

 

עב' קבלנית שפ"ם

38

48

48

מעסיקים תרפיסטית ומאבחן דידקטי + הוראה מתקנת מוחזר בתשלומי הורים

קניית שירותים – הדרכה

93

93

100

100

 

הוצאות אחרות

7

7

8

28

הוצאות טיול שנתי + 8,000 שוטף +צביעת מבנה (20,000 הערכה)

השתתפות הנחות לנזקקים

15

2

15

15

שינוי קריטריונים לקבלת זכאות להנחה

ציוד יסודי – מחשוב

15

15

10

15

חמשה מחשבים ניידים חדשים – כ- 3,000 ₪ ליחידה

סה"כ

2,538

2,454

   

יוזמות חינוכיות

  • פיתוח ייחודיות בבתיה"ס היסודיים: "צוקים", "קשת – אבן-חן משלב" ו"דמוקרטי–שחף".
  • גיבוש תכנית חינוכית חברתית–בבי"ס "ניצנים" לקליטת תלמידי שכונת "הדרים".
  • מצטיין ראש המועצה – עידוד תלמידים להצטיינות חברתית – ערכית ולימודית על רצף הגילאים וחלוקת אות ראש המועצה לתלמידים המצטיינים.
  • הצמחת בי"ס שש- שנתי ברוח הפרוגרסיביות המקדם תפיסות פדגוגיות עדכניות ומקיים למידה רב- תחומית.

 

התאמות בינוי ושדרוג מרחבי למידה

  • בינוי ופיתוח מרחב חדשני בבי"ס "ניצנים" שייתן מענה לאכלוס שכונת "הדרים".
  • פתיחת 4 גני- ילדים בשכונת "הדרים".
  • פתיחת בי"ס "שחף – דמוקרטי" במבנה החדש.
  • פיתוח מרכז יישובי מדעי – טכנולוגי.
  • העברת "מרכז רבדים" למתחם חדש ומותאם.
  •  
הגדרות כלליות כניסה למערכת